Целите са основна крачка към
успеха. Без план и нещо, което да преследваме, изпадаме в състояние на безсмисленост
на действията ни и след това се питаме къде сме изпуснали нишката. Решихме да
споделим с Вас един модел, който ще Ви помогне да организирате и приоритизирате
това, което правите.
Моделът се нарича S.M.A.R.T. и
е приложим навсякъде – както в личен план, може да го използвате и за измерване
на резултати на работното място.
От къде идва S.M.A.R.T. и какво се крие
зад тази абревиатура?
Името на модела е съкращение от S – specific
(специфичен), M – measurable (измерим), A – attainable (постижим), R –
relevant (уместен) и T – time based (с краен срок), а негов създател е Джордж Доран.
S – Specific/ Simple
Всяка цел е строго индивидуална и
зависи изцяло от нуждите на дадения бизнес. За онлайн присъствие е от особено
значение да помислите предварително върху коя част искате да се съсредоточите –
дали сте новоизгряваща звезда и искате реклама, дали сте утвърдени и търсите
просто поддържане на имидж или пък търсите нови начини за комуникация и обратна
връзка от аудиторията си. Или с няколко думи – изберете фокус и семпла цел. Тя
трябва да бъде конкретна и ясна.
M – Measurable
Целта трябва да е измерима.
Уверете се, че постигането ѝ е измеримо, т.е. задайте си предварително въпроса
"Как ще разбера, че съм постигнал тази цел?" Кое ще бъде различното
след като я постигнете, или какъв трябва да бъде резултатът.
А – Attractive
Целта трябва да бъде привлекателна,
нали? Важно е да отбележим, че атрактивността трябва да е не само в краткосрочен план, но и в дългосрочен. Гледайте на
целта, като че ли вече е постигната и си представяйте денят, в който това ще се
случи.
R – Realistic
Целта Ви трябва да е реалистична
и постижима. Ако си поставите такава, която се оказва неадекватна, бързо ще
изгубите желание и мотивация за преследването ѝ.
Time Based
От поставянето на целта и нейното
постигане има време, но не забравяйте, че то трябва да е регламентирано. Казват
„по-добре късно, отколкото никога”, но ежедневието ни е динамично, всичко се
случва прекалено бързо и няма време за губене. Измервайте резултатите си
регулярно и когато не се вписват в крайната цел, просто променете стратегията и
действията си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар