понеделник, 25 април 2016 г.

Маркетингови тенденции - потребителят над всичко! - част 1

С началото на всяка нова година по традиция се описват водещи тенденции, които ще се развиват и които малко или много ще променят правилата на пазара. Макар и да не сме началото на годината, решихме да обърнем поглед към това, което експертите предвиждат за 2016-та година. Защо ли? Защото темата винаги вълнува, а и на този етап бихме могли да видим развитието на тези тенденции.

2016-та година е „годината на потребителите” – опитът им с продукта или услугата, потребителското изживяване и все по-креативните начини за привличане на нови потребители са в центъра. 

В две част ще Ви предадем какво се очерта като тенденции и ще Ви помогнем да насочите усилията си, в случвай, че пропускате нещо.

    1.    Приложения

Приложенията вече не са само за мобилни устройства. В допълнение към мобилните приложения, сега има безброй уеб приложения, десктоп приложения и дори такива, които работят на телевизорите ни. Целта на приложението е да изпълнява наистина добре една или повече задачи.

Уверете се, че се възползвате адекватно от безплатни и евтини приложения за имейл маркетинг, социални медии маркетинг, промоции, реклама, управление на контакти, анализи и други маркетингови задачи, които трябва да се свършат.

2.      Използване на маркетинговите анализи

Маркетолозите обичат да говорят за data-driven маркетинг (маркетинг, основан на данните), но нека не забравяме, че данните не говорят нищо сами по себе си, ако не приложим веднага инструмент за анализирането им. Само тогава това има смисъл за бизнесите. През 2016-та огромното количество данни ще бъде надминато от семпли анализи, които ще помагат за по-голяма релевантност на индивидуално и групово ниво.

Маркетинг специалистите се нуждаят от данни като пол, интереси, работни позиции, а те са налични най-често в социалните мрежи.

Уверете се, че Вашият маркетинг екип използва инструменти за съхранение на данни или централизирана база данни, за да можете да използвате това във Вашите маркетингови кампании.



3.      Интерактивно съдържание

Публикации в блога, инфографики, видео, доклади, презентации могат да бъдат отлично съдържание както за хората, така и за търсачките. През 2016 г. вниманието вече се насочи от статичното съдържание към по-ангажиращите форми. Например Вашето съдържание трябва да включва интерактивни оценки, обучения и игри, за да държи хората ангажирани и да ги провокира да кликват, споделят и разменят информация с Вас. А това можете да използвате успешно за повече продажби.


4.      Персонализиране

Персонализираните маркетингови послания, като например имейли и персонализирани целеви страници, са издържали изпитанието във времето и ще продължават да бъдат чудесен начин за предизвикване на действие и покупка.

Въпреки това, правилата за персонализация се променят за всеки тип устройство и компаниите трябва да адаптират своите послания и нивото на персонализация  въз основа на това, което очакват потребителите им.

През 2016-та вече получаваме имейли с по-подходящо съдържание и очакваме брандовете да знаят много повече за нас. Но трябва да имаме предвид, че персонализацията също има граници – толерантността намалява към прекалено персонализирано отношение в дисплей мрежата.

5.      Маркетинг на застъпничеството (advocate marketing)

Ако предоставите на клиентите си страхотно преживяване с Вашия бизнес, Вие ще получите референции. Ако се възползвате от маркетинга на застъпничеството, това може да даде голям тласък на препоръките от потребителите Ви. Маркетингът на застъпничеството се оказва по-ефективен начин за насърчаване на референции от други форми на стимули и партньорски програми. Това е така, защото идентифицирането на влиятелни посланици на бранда ни е много по-лесно от всякога.

Помислете си за такъв тип маркетинг и изграждане на трайни взаимоотношения с Вашите потребители. Само така ще ги провокирате да Ви препоръчват.

Очаква Ви и част 2 по темата! Ако имате нужда от помощ не само по тези точки, а и по онлайн присъствието си, можете да ни намерите ТУК

Няма коментари:

Публикуване на коментар