вторник, 12 април 2016 г.

Пирамидата на Маслоу през призмата на маркетинга за нов продукт/услуга

След прекрасната ни публикация за хобитата в екипа ни и това колко „шарени” сме всички, днес се връщаме към маркетинга. И да, не се заблуждавайте от името в заглавието – ще засегнем психологията съвсем малко ;)



А защо психология?

Ейбрахам Маслоу е американски психолог и сме сигурни, че сте чували за йерархичната пирамида на човешките потребности. Маслоу я дефинира и я извежда като водеща в човешкото развитие и теорията за мотивацията. Вижте как изглежда пирамидата на снимката.
Маслоу вярва, че потребностите от по-ниските нива са по-силни от тези от по-високите и че всяка потребност от по-ниско ниво трябва да бъде сравнително добре задоволена, преди да се премине към задоволяване на потребност от по-високо ниво. 



И сега по същество.

И в маркетинга, подобно на пирамидата на човешките потребности, се започва с упорита работа, която е основополагащ слой за иновационен продукт или за какъвто и да е продукт или услуга. Само тогава можем да започнем да надграждаме.

Ето как би изглеждала пирамидата.

1.     Отличен продукт/услуга

Ако продуктът или услугата ни не са отлични, то какъв маркетинг? Разбира се, че това е основата.

А отличният продукт изисква отличен маркетинг. За пример бихме могли да дадем обработката на земята, преди събиране на реколтата. Почвата се облагородява, следва сеитба, напояване, наторяване, време, грижи и чак тогава се радваме на хубава реколта. Процесът не може да се обърне и да събираме реколта, преди да сме извършили посоченото. Е, същото е и тук. Ако липсва развитие на продукта ни и неговото осъвършенстване, не можем да започнем маркетингова стратегия – какво бихме предложили на потребителите?

2.     Ранни посланици на продукта/услугата

Когато сме осъвършенствали продукта ни или смятаме да проверим това, има едно решение – хора, които да го изпробвали и обикнат и да се превърнат в наши застъпници, посланици, разпространители и разказвачи.

Това не са приятелите и семейството - това са реалните потребители, който придават стойност на продукта.

На този етап, трябва да отидем там, където са нашите потенциални ранни застъпници (онлайн и офлайн) и да ги придвижим към продукта ни. Тук най-ценно е взаимодействието с тях и обратната връзка, която ни дават. Много често решенията за подобряване на продукт/услуга идват именно от потребителите.

3.     Тактики

Тук вече пристъпваме към тактиките, които ще ни помогнат да достигнем повече хора и да растем.
Тези тактики могат да включват: партньорства, оптимизация на магазина за приложения, SEO, промоции, интересно съдържание, имейл маркетинг, PR и т.н.

Всички тези канали ще бъдат проверени и с времето ще разберем кое работи най-добре за нас, за да полагаме повече усилия там.

4.     Автоматизация

С всички повторяеми маркетингови тактики в нашия инструментариум, ще дойде време, в което те ще трябва да се автоматизират, за да се спести време. Това може да включва автоматично изпращане на имейли и въобще автоматизиран процес, чрез който клиентите да достигат до нас.


Това ни помага да се съсредоточим върху много по-важни неща, които оказват влияние на растежа ни.
Изграждането на автоматизирана система за търговия е скъпо, както по отношение на финансови разходи (закупуване на необходими инструменти), така за времеви разходи. За да получим възвръщане на инвестициите ни, прекарваното време за новите инициативи трябва да бъде автоматизирано, за да се случва по-бързо.

5.     Растеж

На английски език за този етап се използва терминът „scale”, който на български няма точен превод. Това е периодът, в който новостартирала компания със своя нов продукт/ услуга е намерила точната пазарна ниша и трябва и растежът ѝ трябва да премине на по-високо и системно ниво.

Ако сме достигнали до това ниво, както се досещате означава, че успешно сме преминали през предишните стъпала в пирамидата. Тук ни очакват следващите предизвикателства като наемане на нови хора в екипа, обслужване на много по-голям брой клиенти и поддържане на отлично ниво.

Ето изглежда пирамидата на Маслоу през призмата на маркетинга, но придвижването по стъпалата винаги е съпътствано с предизвикателства и се подгответе, че няма да се случи бързо. Най-важното е да ценим и да се грижим за качеството на продуктите и услугите си, за да се грижим подобаващо и за нуждите на клиентите си!


Ако Ви трябва качествена грижа в онлайн пространството, можете да ни намерите ТУК


Източник: www.medium.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар