вторник, 26 юли 2016 г.

5 стъпки за успешна маркетинг стратегия

Не всеки маркетингов план е добър маркетингов план. Има определени изисквания, на които трябва да отговаря. А за да се счита за ефективен план, трябва да конвертира клиенти за Вас. 


Всеки план може да бъде „потенциално успешен”, но той може и да е посредствен. За да се избегне посредствеността, има рамка, която помага за добри резултати. В тази статия ще разгледаме петте качества на един такъв план:

1.       Фокус върху пазара

Целевият Ви пазар трябва да бъде описан и изяснен. Ясно е, че не може да се угоди на всички, а ако се опитвате да правите това по някакъв начин, бъдете сигурни, че това може да доведе до загуби. Всичко в плана Ви трябва да бъде по същество въз основа на Вашата целева аудитория. Други фактори, които трябва да бъдат взети под внимание, са интересите и предпочитанията на целевата аудитория и покупателната ѝ способност. Формулата се крие в сентенцията „Разделяй и владей”.

2.       Фокус върху продукта

Фокусът върху продукта върви ръка за ръка с фокуса върху пазара, но се нуждае от отделно внимание. Ако например сте се насочили към работещи жени в техните 50 години, следва да се предлагат качествени официални и ежедневни рокли. Също така, важно е да се поясни какво даден продукт прави и какви проблеми решава.

3.       Измерване на резултатите

Как ще разберем дали кампанията ни е успешна? Разбира се, че всичко трябва да бъде измервано количествено и в идеалния случай в цифри. Включването в график на всички големи и малки детайли с подходящи дати е много важно. Един добър маркетингов план се задвижва от стратегия, но подробностите и тактика ще дават нужния тласък, от който тя се нуждае.

Планът трябва да покаже резултат от всяка дейност, така че да стане лесно да се измери възвръщаемостта на инвестициите.

Ако се започне нов бизнес, може да има както краткосрочни, така и дългосрочни планове за разработването му на пазара. И двата плана трябва да бъдат свързани помежду си, т.е. Вашият краткосрочен маркетинг план трябва да Ви помогне да постигнете дългосрочните си цели. Въпреки това, се уверете, че тези цели са постижими.


4.       Отчетност и отговорност

Не разчитайте на хората да си вършат работата, особено, когато са в групи. Истината е, че групите правят много малко, в сравнение с отделния индивид. За да получите по-добри резултати, давайте специфична задача на всеки и поискайте от него да работи по нея.

Обърнете внимание на фактора на отчетност и дръжте под око резултатите, за да се уверите, че всички правят най-доброто. Бъдете сигурни, че трябва да възнаградите за постижение и да порицаете за неспазване на желаните цели.

Един добър маркетингов план се нуждае от нещо повече от участие – необходимо е ангажиране с него. Всеки трябва да знае своята работа и да е наясно с резултатите от извършването или неизвършването на неговата част.

5.       Ревизии и ревюта

Маркетинговият план е наистина процес на планиране, а не план. Живеем в динамична среда и не може да си позволим да имаме статични маркетингови планове. Добрият маркетингов план включва всичко - от определяне на цели до изпълнение, проследяване и измерване в количествено измерими единици. Той изисква да се преразглежда редовно и при необходимост да се променя. 

Маркетинг екипът трябва да обсъжда заедно, за да се проследява как планът се развива и ако нещо се налага, да се нанесат промените. Дори ако планът е петгодишен, това не означава, че обсъждането ще се случи след пет години. То трябва да се прави редовно.

Така накратко изглежда рамката на един маркетингов план, а той, разбира се, е придружен и от редица други детайли, които изискват време и усилия. Работете здраво и не забравяйте да се наслаждавате на това, което правите.




Източник: entrepreneur.com

сряда, 20 юли 2016 г.

To do list – няколко малки предизвикателства за летния отпуск!

С напредването на лятото и предстоящия край на месец юли, вече не намираме сили в себе си да се сдържим и да не изпуснем малко пара по случай предстоящия ни отпуск. Наясно сме, че много от Вас с удоволствие вече отметнаха това от графиците си, но тъй като на нас от НИТЕЛ М ни предстои, се включваме с малка доза идеи за остатъка от лятото.

А за тези от Вас, които са оползотворили вече приказните си няколко дни лятна годишна почивка, то може да си откраднете някоя идея за следващия уикенд! Защото прекрасното време навън, всеки момент (тъй като сезоните не са това, което бяха) може да изчезне и да ни остави в прегръдките на пъстрата и навяваща хлад есен!

Така, ето ги и нашите летни предложения:

1.                   Пътешествие
Няма как да не започнем с това при положение, че първото, което ще направим при наличието на няколко свободни дни, е да избягаме някъде. Дестинацията е абстрактна...може да бъде навсякъде. Тук идеите са безброй, опциите още повече. А според нас най-добрият вариант е... няколко дестинации!

2.                  Време за мечти
Една от асоциациите, които си правим с „лято“, са нощите. Топлите, свежи, тихи и светли летни нощи, изпълнени с вълшебство, звезди и мънички светулки. Затова смятаме, че си заслужава да отделим една нощ за мечти и да си ги пожелаем, като пуснем няколко хартиени фенери в небето – всеки с едно желание, а Вие с любим човек.

3.                  Пикник
Или както ние обичаме да го наричаме – барбекю. Да, неведнъж сме казвали, че сме истински чревоугодници, което е и основната причина да не пропуснем точно това занимание, нито един от нас :) Като разбира се, тази любима идея бихме я комбинирали и с нещо като риболов, палатки, разходка или дори преход и разбира се, много настроение!

4.                 Свежо домашно парти
Парти в домашна обстановка, лежерно, забавно и много свежо. Разбира се, препоръчително е да бъде разположено в двора или на терасата. Ние лично си го представяме облято в лимонада и свежа сангрия, гарнирано със много сладолед, плодове и цветни, домашни тарталети...Ах! И не забравяйте – отделете и малко време за украса – за къде е едно лятно парти без цветна и забавна украса!


5.                  Пътуване.. в България
Задължително! Винаги, винаги във всяка наша почивка намираме ден, два или три, които да отделим за България и някоя нейна забележителност. Тази година някак си сме на тема  „крепости“ и мислим да стигнем до поне една такава през този отпуск. Това е и нашето предложение номер 5 - 77 налични крепости на територията на нашата малка България. Изберете си и посетете поне една!


6.                 Тренировка на открито
Почивка...почивка, но нека не забравяме, че за да бъде почивката ни невероятна е нужен тонус и много енергия! Затова отделете малко време (препоръчително е да не бъде само веднъж :D) за тренировка на открито. Можете да направите някоя лека кръгова тренировка в парка, да подскачате на въже, да побягате по черен селски път или просто да покарате колело нанякъде, ей така безцелно! Това ще освежи не само тялото Ви, но ще ви даде и едно приятно и истински лятно изживяване. Горещо препоръчваме!!

Ето че ние се пренавихме вече за нашата почивка. Ще я чакаме със затаен дъх и много вдъхновение за добавянето на финалните щрихи по слънчевите летни дни.

вторник, 5 юли 2016 г.

Спрете да продавате „какво” и започнете да продавате „защо”

Като хора, които ежедневно се занимават с продажби, решихме да обърнем поглед към една проста истина. Тя е свързана с това как продуктите или услугите, които продаваме да не бъдат подминавани, а напротив – да бъдат силно желани.

Тайната съставка в успешните продажби е да накарате потребителите да се замислят „защо” трябва да купят, а не „какво” трябва да купят. Ако им покажете това, усилията Ви няма да останат невъзнаградени.



Дефинирайте „Защо”.

За повечето клиенти това, които наистина ги интересуват, е:
-          как това ще ми помогне да управлявам приходите ми;
-          как това ще ми помогне да намаля разходите ми;
-          или, как това ще подобри моя потребителски опит.

Разбира се, има и други компоненти в „защо”, но тези са най-важните. И колкото по-голяма икономическа стойност придава Вашият продукт или услуга на някои от тези три условия, толкова по-голямо внимание ще Ви отделят потребителите.

Изчислете „Защо”.

Ако предлагате на клиентите си да план за покачване на техните приходи, е необходимо първо да проучите какви са настоящите им приходи и да им разкажете как с Ваша помощ те могат да се увеличат. Ако пък предлагате план за спестяване, е необходимо да проучите какви са текущите им разходи и как Вашите услуги могат да им помогнат да намалят тези разходи.
И в двата случая не искате цените на Вашия продукт или услуга да са по-високи от 10-20 на сто от общите приходи за покачване на приходите или от общите спестявания на приходите. Колкото по-големи са приходите и колкото повече има за тях, толкова по-добре за продавачите.

„Защо” е начинът.

В крайна сметка, това, което винаги продава, са завладяващите истории за промените, които носят продукт или услуга, а не самите те предметно. Мислете как да разкажете на потребителите си за добавената стойност, която придава продукта Ви, успешни примери, затрогващи послания и преживявания с него. Със сигурност имате такива, а ако нямате – никой няма да разбере, ако съчините нещо интересно ;)

Надяваме се, че това, което ще ви остане от написаното е, че ключът към успешните продажби е в „защо”. Как смятате да подобрите материално състояние на клиентите си и да им помогнете да подобрят своя бизнес? Или как смятате да ги направите да изглеждат по- умни, за да и донесете лична победа? Спрете да се фокусирате върху "какво" (тъй като потребителите не се интересуват как нещо работи, а дали им върши необходимата работа) и започнете да се фокусирате върху "защо". След това ще забележите резултати със сигурност.

Разберете и продайте първо „защо”, а след това ще можете да допълните и с „какво”. Първото важно е привличане на вниманието.

Продажбите са „океан” от опит и съвети, така че знаем, че с една публикация едва ли ще изчерпим темата. Надяваме се да сме възбудили любопитството Ви и да сме Ви накарали да се заровите по-надълбоко.

Поздрави от екипа на Нител М!


Източник: https://www.entrepreneur.com